Gergedan'da Bahar: Gerçek Yaşanır,Öğretilmez



"Dünya Edebiyatı" atölyemizde baharı Alman Edebiyatının usta isimleriyle karşılıyoruz.

8 Nisan'da başlayacak yeni dönem programımızın ismi:

"Gerçek Yaşanır, Öğretilmez"

İkinci Dünya Savaşının sürgün yazarlarıyla o dönemden bugüne doğru bir yolculuk bizi bekliyor. Altı hafta sürecek programımızda Dünya Edebiyatının en önemli hikayelerini ve "bildungsroman"larını  birlikte okuyacağız.





08 Nisan 2019 Pazartesi   Satranç, Stefan Zweig

15 Nisan 2019 Pazartesi   Amok Koşucusu, Stefan Zweig






06 Mayıs 2019 Pazartesi   Boncuk Oyunu, Herman Hesse

13 Mayıs 2019 Pazartesi   Boncuk Oyunu, Herman Hesse














20 Mayıs 2019 Pazartesi   Büyülü Dağ, Thomas Mann

27 Mayıs 2019 Pazartesi   Büyülü Dağ, Thomas Mann






Unutmayın pazartesi günleri 11.30'da, Gergedan'da

Bilgi için Gergedan Kitabevi

0216 350 2766
0549 609 5546

Yorumlar

  1. Merhabalar,

    Avusturyalı roman, tiyatro, biyografi yazarı Stefan Zweig’i ilk olarak ”Satranç” kitabıyla tanımıştım. ‘’Olağanüstü Bir Gece’’ adlı romanını da dün itibariyle bitirdim. ”Olağanüstü Bir Gece”, seçkin bir burjuva olarak rahat ve tasasız varoluşunu sürdürürken giderek duyarsızlaşan bir adamın hayatındaki dönüştürücü deneyimini anlatmaktadır. Romanda beni en çok etkileyen cümle şu iki cümle olmuştu:

    -Kendisini bulmuş olan insan dünyada hiçbir şeyi kaybetmeyecektir. Kendi içindeki insanı kavramış olan insan ise bütün insanlığı anlayacaktır.

    -Ne var ki bu satırları zaten sadece kendim için yazacaktım ve kendime bile tam açıklayamadığım bir şeyleri başkaları için anlaşılır kılmak gibi bir niyetim hiç yoktu.

    ‘’Olağanüstü Bir Gece’’ adlı romandan altını çizdiğim, en sevdiğim yirmi alıntıyı okumanız için sizinle de paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/olaganustu-bir-gece-romanindan-muhtesem-20-alinti/

    Umuyorum ilgiyle okursunuz,
    edebiyatla ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güneş, Kum, Deniz ve Kitap

Cenk Hikayeleri - Murathan Mungan

Hangi Şehir Hangi Hikaye