Bu Yaz Ne Okusak?

Resim rawpixel tarafından Pixabay'a yüklendi

Atölyelerde son okumaları yaparken bir yandan da şu soruyla karşılaşıyorum. Acaba yazın ne okusak? Elbette her okurun okuma tercihleri farklı ama birlikte okuduğumuz kitaplardan yola çıkarak, mevsim rehavetini de göz önüne alarak yıl içinde kendim ve sizler için "okunmak üzere" not ettiğim kitaplardan bazılarını -her yıl olduğu gibi- listeledim.

İşte o kitaplar:

1. Sus Barbatus, Faruk Duman
Kitaplığımda Faruk Duman'ın neredeyse tüm kitapları var. Henüz iki gün önce Orhan Kemal Roman Armağanı ile ödüllendirilen bu kitap ise yılın öne çıkan romanlarından biri. Sus Barbatus'u henüz okumadım ama Pirȋ'nin yeri bende hep başka olacak :)

2. Dünyadan Aşağı, Gaye Boralıoğlu
Daha önce Aksak Ritim'le tanıyıp sevdiğim bir yazar. O da bu yıl yeni romanı ile Duygu Asena Roman Ödülü'nü kazandı. Üstelik Duygu Asena'nın adını taşıyan ödülü erkek egemen bir seçici kurulun vermesi de ironi olarak edebiyat tarihine yazıldı.

3. Nohut Oda, Melisa Kesmez
İlk kitabı Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz ile tanıdım Melisa Kesmez'i. Yalın, samimi bir dili vardı ama doğrusu arka arkaya dizdiği öykülerinde sigara dumanına boğulan ve henüz olgulaşmamış bir anlatım ikinci kitabından uzak durmama neden oldu. O da Sait Faik Hikȃye Armağanına layık görüldü son kitabı Nohut Oda ile. Kitap basında da çok övgü aldığına göre okumalı.

4. Muhtelif Evhamlar Kitabı, Ömür İklim Demir
2015'te yayımlanan öyküleriyle bolca ödül alan bu kitabı nasıl da gözden kaçırmışım. Atölyelerden sonra elime alacağım ilk kitap bu olacak. Üstelik kitabım imzalı:) Size de öneririm.

5. Bir Ömür Nasıl Yaşanır, İlber Ortaylı
Daha önce sosyal medya üzerinden de görüşlerimi paylaşmıştım. Bence bu kitabı mutlaka okuyun ve okutun. Özellikle büyümekte olan çocuğunuz varsa...

ber 
Resim Wokandapix tarafından Pixabay'a yüklendi

6. Okuma Sanatı, Damon Young
Edebi metinler, yazarlar, birazcık da felsefe üzerinden okur ile kitap ilişkisi üzerine yazılmış güzel bir kitap.

7. Kitap, John Agard
Kitabın öyküsünü anlatan bu keyifli kitabı bugün okudum ve çok sevdim. Önce sizin sonra da çocuklarınızın okumasını öneririm. Hatta belki birlikte okursunuz.

8. Sekizinci Hayat, Nino Haratischwili
Bu kitap Kalem Ajans'tan bana yılbaşı armağanı olarak geldi. Gürcistan'da 1900 yılında başlayan hikȃye bir ailenin altı kuşağını ve sekiz yaşamı anlatıyor. Sovyet Devrimini ve Gürcistan bağımsızlık mücadelesini de içine alan oldukça kapsamlı bu roman otobiyografik ögeler de içeriyor. 792 sayfa, sayfalar hıncahınç dolu, yazılar küçük...

9. Hollandalı Bakire, Marente de Moor
Ako Edebiyat Ödülünü alan kitap eskrim öğrencisi genç bir kızın öyküsünü anlatıyor. Birinci Dünya Savaşı, yaklaşan Nazizm ve tutkulu bir aşk hikayesi.

10. Kirpinin Zarafeti, Muriel Barbery
Kitaplığımda uzun zamandır bekleyen bir kitap. Bu yaz okuyacağım. İntiharı düşünen on iki yaşındaki bir kızla elli dört yaşındaki kapıcı kadının Paris'in merkezinde gösterişli bir apartmanda, onları yakınlaştıran kibar bir beyefendi sayesinde başlayan dostlukları, okunmaya değer güzel bir hikȃye. 


Bir de Ağaçlı Kitaplar var...
Bu da nedir diyeceksiniz? İçinde ağaç yetişen üç kitabı özellikle öneriyorum.

- Kiraz Ağacı ile Aramızdaki Mesafe, Paola Peretti
- Ağaçtaki Kız, Şebnem İşigüzel
- Ağaçlar, Hermann Hesse

Güzel bir yaz, keyifli okumalar diliyorum. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güneş, Kum, Deniz ve Kitap

Cenk Hikayeleri - Murathan Mungan

Aldatan Kadınlar ve Yazan Erkekler